کارگروه صلح وسازش شمال کشور

اخبار - فعالیتها - گزارش ماموریت

کارگروه صلح وسازش شمال کشور

دبیر یک
کارگروه صلح وسازش شمال کشور اخبار - فعالیتها - گزارش ماموریت

درگیری دو طایفه در خرم آباد جنگلها به آتش کشید

پرونده قتل و آتش سوزی
درگیری و قتل جنگل‌های خرم‌آباد را به آتش کشید

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خرم‌آباد درگیری بین دو طایفه را عامل وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های گوشه شهنشاه معرفی کرد.

واحد خبر کارگروه صلح و سازش // دو طایفه در یک درگیری منجر به قتل مزارع و جنگل‌های این منطقه را عامدانه به آتش کشیدند.



تاريخ : پنج شنبه 18 مرداد 1403 | 5:2 | نویسنده : دبیر یک |

فداکاری معلم سردشتی برای نجات یک دانش آموز

یک معلم اهل نلاس از توابع شهرستان سردشت برای نجات یک دانش آموز، خود را به رودخانه «زاب» در نزدیکی پل روستای «گومان» در استان آذربایجان غربی انداخت و پس از نجات دانش آموز، جان خود را از دست داد.

به گزارش واحد خبر کارگروه صلح و سازش به نقل از رسانه نو، از قرار معلوم، این اتفاق هنگام برگزاری اردوی تفریحی برای یکی از دانش آموزان کلاس قرآن شهر نلاس، در آب رودخانه زاب در منطقه پل گومان، می‌افتد و مرحوم «دلشاد ابوبکرزاده» معلم کلاس قرآن، برای نجات جان شاگردش خود را به امواج خروشان رودخانه زاب می‌اندازد.

این معلم فداکار با وجود آنکه موفق به نجات شاگردش می‌گردد، اما خود به علت خستگی زیاد ناشی از فشار آب، جانش را از دست می‌دهد.

قرار است پیکر بیجان این معلم فداکار پس از طی مراحل قانونی در قبرستان پیرشیخ شهر نلاس به خاک سپرده شود.



تاريخ : پنج شنبه 18 مرداد 1403 | 4:50 | نویسنده : دبیر یک |

خونخواهی میهمان شهید ، متن ادبی و دلنوشته ای درباره مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه

عضو کارگروه صلح و سازش متن ادبی را در مورد شهید اسماعیل هنیه منتشر کرد ، گزارش منتشره در پایگاه خبری آوای رودکوف را مطالعه نمایید:

 

انتقام میهمان شهید

به گزارش واحد خبر کاربر کگروه صلح وسازش به نقل از پایگاه خبری آوای رودکوف:متن ادبی و دلنوشته ای از دکتر حجت بقایی در باره مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه با عنوان "خونخواهی مهمان شهید"تقدیم به هموطنان عزیز ؛مردم مظلوم فلسطین، و همه آزادی خواهان و حق طلبان دنیا :

رسم کوفیان را شیعه بازم درک کرد
شرم را دشمن به کینه ترک کرد
کشت میهمان و دوباره یک یزید
قوم حیدر را به چشمانش ندید
کُشت اسماعیل را در سرزمین شیرها
حُرمت ایران شکست و تیر خشمم شد رها
این جنایت را نمودی لیک در خاطر سِپار
گوش را بازکن شنو یک یادگار
نگذار جوگیرت کند این کار تو
شیر مسلمان را زدی ، با دوست کفتار تو
این زدنها کِی رسد بر انتها
کینه ات خواهی بری تا بر کجا
پشت کردی بر خدا و دَم زِ ایمان می زنی
تیر بر قلب مسیحی و مسلمان می زنی
سالها پشت صلیب و ماه جنگ افروختی
اختلاف انداختی و صد کیسه بر هم دوختی
ناگهان رویت نمودی آشکار از پشت ابر
بر صلیب آتش زدی و ماه را خونین جگر
نیتت را ملّت ما کار نیست
دشمنی تو به ماها آر نیست
آمدی اول به شکل میهمان
میزبان کُشتی و گفتی یار کیست؟
پول خرج کردی ملل هم لال شد
سرزمین قدس هم با کینه ات
سبزی و زیتونِ صُلحَش کال شد
حال گو بر من ببینم کیستی؟
آدمی ، شرّی ، فرشته یا که نه
تو زِ قوم دیو یا اِبلیستی؟
تو زنی هر شب به عمد و یا به سهو
کودکان را ، نونهالان را به تیر
گویی بر صاحب زمین
یا نما ترک خانه ات یا که بمیر
آن زمان خواهی که مردم لال شُد
این زمین بر تو و یاران مال شُد
کشت و کشتارش کُنی اهل زمین
ما هم اینجا لال باشیم و همین
این نشد رسم بشر ای غاصبین
آیی و گردی تو میهمان و به کین
سفره ای را که برایت پهن شُد
کردی آغشته به خون ، میهمان قُدس
حال اینجا کُشته ای میهمان ما
ما به مثل تو و مثل نسل تو
حرمت میهمانمان را نشکنیم
حرمت میزبانمان را نشکنیم
حرمت خون به ناحق ریخته را
تو بگو آیا توانیم بشکنیم؟
آمدی با صد کَلَک در خانه مان
کردی آغشته به خون ایرانمان
ما اگر آرام گیریم ای عَدُو
مام میهن را ببینیم با چه رو؟
حال باید منتظر باشی که تا
آید و سردارمان راهت گرفت
یا که نه سیّد علی دستور کرد
دشمنان را از فلسطین دور کرد
( حجت بقایی )


برچسب‌ها: متن ادی،اسماعیل هنیه،شهید قدس،شهید فلسطین،میهمان شهید،شعر فارسی،حقوق بشر،

تاريخ : یک شنبه 12 مرداد 1403 | 22:39 | نویسنده : دبیر یک |

متن ادبی از عضو کارگروه صلح و سازش : میهمان گرگ بود و اینجا پاراچنار

دکتر حجت بقایی عضو کارگروه صلح و سازش و مشاور آکادمی بین المللی صلح و حقوق بشر با انتشار متن ادبی به جنایات پاراچنار پاکستان واکنش نشان داد.

به گزارش واحد خبر کارگروه صلح و سازش ، دکتر بقایی در این یادداشت نوشت :  

میهمان گرگ بود و اینجا پاراچنار

ای وای آن زمان

آمد به خانه ات

میهمان زِ راه دور

میزبان به خانه و

میهمان لباس گرگ

عشق است به خانه

و شهری است پُر از صفا

گرگ است گرسنه و

آمد پاراچنار

زیبا و پر زِنعمت

باغهای سیب فراوان

آب زلال و سالم

این گرگ طعمه را دید

لیکن به شکل برِّه

آمد پاراچنار و

یک مهربان برایش

سفره گشاد با لطف

ای وای در زمانه

آتش زند به سفره

نان و نمک بسوزد

گوش فلک بگیرد

از این کلک که

میزبان آمد به خانه تو

با خنده رفتی پیشش

نان و نمک که خوردند

خونت به کاسه کردن

د آتش زدند به خانه

تیری به قلب میزبان

چاقو به گردن دوست

ماندند گرگ و گرگان

صاحب زمین شدند و

میهمان آمد و

میزبان بکُشت و

خانه گرفت و

حالا که آمد

وطن برای اوست

گرگ گرسنه ماند و

گرگ پشت گرگ

حقش شده وطن

و تو که صاحبی

باید روی ز جای

یا با هزار روش

گیرد ز تو وطن

گرگها می دَرند

هر روز جان تو

آن گرگ تشنه است

بر خون و دین تو

دانی چرا چنین

شد سرنوشت تو

میهمان گرگ بود

با شکل مومن و

اینجا پاراچنار

یاد آورد تو را

از قُدس و غزّه و

جولان و شهر حیفا

(حجت بقایی)

لازم به ذکر است ، این متن به زبانهای روسی-انگلیسی-فرانسه-اسپانیش-آذری-ترکی-ترکمنی-آلمانی-تاجیک-هندی-عربی-گرجی-اردو-چینی(ماندارین)-کره ای(جنوبی) و برخی زبانهای دیگر توسط دوستان ترجمه و منتشر شده است . . .


برچسب‌ها: پاراچنار،شعر پاراچنار،پاکستان،شیعیان پاکستان،متن ادبی،کارگروه صلح و سازش،حقوق بشر،

تاريخ : یک شنبه 10 مرداد 1403 | 23:46 | نویسنده : دبیر یک |

واکنش دکتر بقایی عضو کارگروه صلح و سازش به جنایات در پاراچنار، پاکستان

واکنش عضو کارگروه صلح و سازش و مشاور آکادمی بین المللی صلح و حقوق بشر به جنایات در پاراچنار : میهمان گرگ بود و اینجا پاراچنار
-   -   -
به گزارش واحد خبر کارگاه صلح و سازش ، دکتر حجت بقایی عضو کارگروه صلح و سازش و مشاور آکادمی بین المللی صلح و حقوق بشر با انتشار متن ادبی به جنایات پاراچنار پاکستان واکنش نشان داد ، بقایی در این یادداشت نوشت :
میهمان گرگ بود و اینجا پاراچنار 
- - -
ای وای آن زمان 
آمد به خانه ات
میهمان زِ راه دور
میزبان به خانه و
میهمان لباس گرگ
عشق است به خانه و
شهری است پُر از صفا
گرگ است گرسنه و
آمد پاراچنار 
زیبا و پر زِنعمت
باغهای سیب فراوان
آب زلال و سالم
این گرگ طعمه را دید
لیکن به شکل برِّه
آمد پاراچنار و
یک مهربان برایش
سفره گشاد با لطف
ای وای در زمانه
آتش زند به سفره
نان و نمک بسوزد
گوش فلک بگیرد
از این کلک که میزبان
آمد به خانه تو
با خنده رفتی پیشش
نان و نمک که خوردند
خونت به کاسه کردند
آتش زدند به خانه 
تیری به قلب میزبان
چاقو به گردن دوست
ماندند گرگ و گرگان
صاحب زمین شدند و
میهمان آمد و 
میزبان بکُشت و
خانه گرفت و
حالا که آمد
وطن برای اوست
گرگ گرسنه ماند و
گرگ پشت گرگ 
حقش شده وطن
و تو که صاحبی
باید روی ز جای
یا با هزار روش 
گیرد ز تو وطن
گرگها می دَرند
هر روز جان تو
آن گرگ تشنه است
بر خون و دین تو
دانی چرا چنین
شد سرنوشت تو
میهمان گرگ بود
با شکل مومن و 
اینجا پاراچنار
یاد آورد تو را
از قُدس و غزّه و
جولان و شهر حیفا . . . 
(حجت بقایی)
 لازم به ذکر است ، این متن به زبانهای روسی-انگلیسی-فرانسه-اسپانیش-آذری-ترکی-ترکمنی-آلمانی-تاجیک-هندی-عربی-گرجی-اردو-چینی(ماندارین)-کره ای(جنوبی) و برخی زبانهای دیگر توسط دوستان ترجمه و منتشر شده است . . .
#پاراچنار
#شیعه_مظلوم
#مسلمان
#پاکستان


برچسب‌ها: پاراچنار،پاکستان،شیعه،شهید،شیعیان،کارگروه صلح و سازش،آکادمی صلح و حقوق بشر،شعر فارسی،

تاريخ : چهار شنبه 9 مرداد 1403 | 5:13 | نویسنده : دبیر یک |

گفتگویی در حاشیه برگزاری کارگاه : ( کارکردهای شرم و حیا در اکوسیستم توسعه )

کارگاه : ( کارکردهای شرم و حیا در اجتماع و اقتصاد ) توسط دکتر حجت بقایی پژوهشگر و خبرنگار طراحی و اجرا شد.
واحد خبر کارگروه صلح و سازش به نقل از روابط عمومی کارگاه // در باره این کارگاه گفتگویی داشتیم با دکتر بقایی که خلاصه آن جهت آگاهی مخاطببن منتشر می شود .
دکتر بقایی در مورد چگونگی طراحی این کارگاه گفت : راستش من مدتهاست به دنبال بهانه ای هستم برای گفتن برخی مطالب که به جایی بر نخورد ، و چند وقتی است که طرح این کارگاه را در ذهن داشتم ،و خدا را شکر موفق شدم تا حدودی آنچه مدنظر بود را اجرا کنم .
 
در این کارگاه سعی کردم تا آنجا که می شود به اهمیت شرم و حیا در زنده نگه داشتن وجدان و درکنار آن نقش وجدان در وجود نسل بشر را ذکر کنم .
هرچند بیشتر هدفم جلب نظر کارشناسان به این موضوع بود و خدا را شکر خیلی موارد را خودم هم در حین اجرای کارگاه یاد گرفتم.
در چند سئوالی که در رابطه با این کارگاه طراحی کردم ، به نتایج نسبتا خوبی منتهی شده که پس از جمع بندی پاسخها و نتیجه گیری به امید خدا منبع خوبی برای کارشناسان فراهم خواهد شد ، تا میزان تاثیر شرم و حیا و وجدان را در پیشرفتهای تجاری یا اجتماعی فرد و جامعه اندازه گیری نمایند.
راستش برایم جالب است شرکتهای خانوادگی اغلب به نسل سوم نمی رسند .
شرکتهای رفاقتی اغلب پس از موفقیت تقسیم می شوند ، جوامع سنتی اغلب به دلایل اخلاقی به راحتی توسط برخی دشمنان اشغال می شوند و ...
در پایان یک نکته کوچک را خدمتتان عرض می کنم ، شرم و حیا و وجدان هم می توانند به نفع شما کار کنند ، و هم به ضرر شما ، پس باید یاد بگیریم که این ویژگی انسانی را مدیریت کنیم.
من گاهی اوقات افرادی را می بینم که بدون وجدان حق و حقوق دیگران را پایمال می کنند و بدون شرم و حیا راست راست در کنار ایشان راه می روند و بعد ...
این صحنه ای است که برایتان خیلی آشناست.
پس کارکرد شرم و حیا در خانواده ، جامعه ، محل کار ، محل تحصیل ، ببینید تفاوت می کند . اما نتیجه کلی آن جامعه را درگیر می کند، به اقتصاد ربط دارد ، در قوی شدن یا تضعیف دولتها اهمیت دارد و دهها مورد دیگر .
 
دکتر بقایی در پایان گفتگو گفت : حال باید منتظر بمانم تا نظرات کارشناسان و مخاطبین عزیز را در این مورد بدانم .
شاید من اشتباه می کنم، و شرم و حیا و وجدان هیچ ارتباطی به جامعه ، اقتصاد و قدرت کشورها ندارند، باید منتظر نظرات باشیم ...
- لازم به ذکر است ، در این گفتگوی رسانه ای خبرنگارانی از : نشریه الکترونیکی اخبار مدیریت - رسانه نو - آوای رودکوف - مجله اینترنتی کارگاه آموزشی - ساعدنیوز - نشریه الکترونیکی رکوردینگ - پیک شهر - خبرنگار واحد خبر کارگروه صلح و سازش - شارا - ویرانیوز - صفحه اقتصاد - آبتاب - همای خبر - امید اقتصاد - انتصاب نیوز - شورای راهبردی - فودنا - کافه رسانه ماهان - روابط عمومی دانشگاه ورزش - روابط عمومی دانشگاه مدیریت - روابط عمومی دانشگاه تحقیقات و فناوری اطلاعات - روابط عمومی آکادمی بین المللی صلح و حقوق بشر - صدای مخترعین- اقتصاددان شمال و ... و همچنین وب نویسانی از بلاگفا - بلاگ اسکای - بیان - ویرگول - لوکس بلاگ - glxblog - برترین بلاگ - پارسی بلاگ - پرشین بلاگ حضور داشتند.


تاريخ : سه شنبه 8 مرداد 1403 | 15:47 | نویسنده : دبیر یک |

ما و خشم

واحد آموزش مجازی کارگروه صلح و سازش // من یاد گرفته ام : آتش خشم گاهی انسان را به ناکجا آباد راهنمایی می کند .

و گاهی روشنی بخش راه زندگی تو می شود .

این آتش را نمی شود انکار کرد ، بلکه باید از گرمای آن استفاده کرد .

خشم دوست ماست ، دشمن ما نیست ، اگر خشم نباشد انسان امنیت نخواهد داشت .

و به راحتی طعمه حریصان خواهد شد .

پس بیاموزیم خشممان را مدیریت کنیم ، نه اینکه انکارش کنیم . . .

(حجت بقایی)

در کارگاه ( نقش شرم و حیا و وجدان دراکوسیستم توسعه)


برچسب‌ها: مدیریت خشم،خشم،کارگاه آموزشی،

تاريخ : دو شنبه 8 مرداد 1403 | 2:2 | نویسنده : دبیر یک |

کارگاه (( نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه )) به همت عضو کارگروه صلح و سازش برگزار شد

​دکتر حجت بقایی (( عضو کارگروه صلح و سازش و مشاور آکادمی بین المللی صلح و حقوق بشر )) در صفحه شخصی خود نوشت : کارگاهی طراحی و اجرا کردم به عنوان : (( نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه )) خوب طبیعی است که برای عموم نبود ولی مواضعی که برخی دوستان و اساتید در این مورد گرفتند مرا وا داشت چند سئوال را برای عموم مطرح کنم و پس از جمع بندی پاسخها به یک نتیجه نهایی در مورد نقش شرم و حیا در اکوسیستم توسعه برسم .

 

به گزارش مجله اینترنتی اخبار مدیریت به نقل از واحدخبر کارگروه صلح و سازش ، دکتر بقایی در ادامه نوشت : و اما سئوالها به شرح زیر است . و در انتها یک خبر را منتشر کرده ام که نظرتان راحع به این خبر را هم بفرمایید . سپاس از رسانه هایی که در این تحقیق همراهیمان می کنند .

و اما سئوالها : آیا می دانید فرهنگ جامعه و رسوم بومی و محلی در اکوسیستم توسعه چه تاثیراتی دارند ؟

اینکه تاثیرات مثبت است و یا منفی معمولا به سود سرمایه داران بستگی دارد.

راستی جایگاه شرم و حیا در زندگی روزمره ما کجاست ؟

آیا شرم و حیای ما را جامعه به ما می آموزد ؟

آیا وجدان ما را جامعه کنترل می کند ؟

آیا این جمله من درست است ؟ (می دانید شرم و حیا خوراک اصلی وجدان هستند و در صورت کمرنگ شدن شرم و حیا در زندگی وجدان کم کم بی اثر می شود) ...

می دانید شرم و حیا دو خصلت انسانی است که در طول تاریخ از آنها استفاده ابزاری شده است .

و می دانید اغلب انسان شناسان و علوم مرتبط معتقدند : (( بشر بدون شرم و حیا با جانواران فرق چندانی ندارد ))

و جالب است بدانید ، در برخی جانوان حرکات و برخوردهایی را می توان دید ، که به شرم و حیا نزدیک است، در صورتی که انسان هر روز از خصلت ذاتی خود فاصله می گیرد.

و اما خبر زیر را مطالعه و نظرتان را برای ما ارسال نمایید :::

هفته خونین آمریکا با بیش‌ از 900 کشته و زخمی بر اثر تیراندازی

 

براساس آمار به دست آمده و گزارشات جمع‌آوری شده از میزان تیراندازی‌ها در هفته گذشته در سراسر آمریکا، ۲۹۰ نفر کشته و ۶۴۳ نفر نیز بر اثر تیراندازی‌ها زخمی شدند که بیشترین تلفات و جراحات در روز ۱۳ جولای با ۵۱ کشته و ۱۱۳ زخمی بوده‌است.

 

#شرم #حیا #اکوسیستم_توسعه #آمریکا #عشق_آمریکا #امنیت_جهانی #آزادی

 


برچسب‌ها: مشاور تحقیق و توسعه،کارگاه نقش شرم و حیا در اکوسیستم توسعه،شرم و توسعه،حیا و توسعه،وجدان و توسعه،

تاريخ : دو شنبه 7 مرداد 1403 | 5:3 | نویسنده : دبیر یک |

به همت عضو کارگروه ، آغاز فعالیت گروه مشاورین تحقیق و توسعه کارآفرینان ایران زمین

واخد خبر کارگروه صلح و سازش // عضو کارگروه صلح و سازش کشور ، در صفحه تیوال خود از شروع به فعالیت "گروه مشاورین تحقیق و توسعه کارآفرینان ایران زمین" خبر داد و نوشت : 

سلام ، حجت بقایی هستم، با حمایت و همکاری برترین اساتید در علوم مختلف تیمی راه اندازی کرده ایم با عنوان : "گروه مشاورین تحقیق و توسعه کارآفرینان ایران زمین "

Iran Zemin Entrepreneurs Research and Development Consultants Group

در خدمت تک تک اساتید هستیم ، لطفاً لطفاً لطفاً در این مسیر ناهموار همراهمان باشید ، ، ،

#مشاور_تحقیق_و_توسعه #کارآفرینان_ایران_زمین #مشاورین_کارآفرینی #تیم_مشاوره 

منبع: روزنوشتهای مشاور تحقیق و توسعه



تاريخ : جمعه 5 مرداد 1403 | 1:2 | نویسنده : دبیر یک |

نقش حجاب و بی حجابی در اکوسیستم توسعه غیرقابل انکار است

به گزارش واحد خبر کارگروه صلح و سازش ، دکتر حجت بقایی عضو کارگروه صلح و سازش در کانال خود در مورد نقش حجاب در اکوسیستم توسعه مطالبی را نوشت که برای آگاهی اعضای کارگروه منتشر می نماییم :

نقش دین ، فرهنگ ، هنر در اکوسیستم توسعه غیر قابل انکار است پس تمامی 《 مشاورین تحقیق و توسعه 》 هم سهمی در رشد یا انزوای فرهنگ ، دین ، هنر در جوامع بشری دارند . . . چرا که سکوت ، آگاهی یا نا آگاهی ایشان عمداً یا سهواً تاثیر به سزایی در این زمینه ها دارد . --------------- همه ما اندازه توانمان در قبال ترویج فرهنگ خود مسئولیم، و حجاب یک مسئله فرهنگی است که همه ما با آن سروکار کاریم . --- مجموعه «من عاشق حجاب هستم» را منتشر کردم، فیلمنامه <تعصب> موضوعش نوع نگاهها به حجاب است - - - این روزها سرگرم انجام یک وظیفه دینی در مورد «حجاب»بودم. قبل از اینکه در مورد کار خودم بنویسم نظر دو محقق و شرق شناس معروف یعنی (( ویل دورانت )) و (( کنت گوبینو )) را در مورد حجاب در ایران یادآوری می کنم ::: ویل دورانت و همسرش آریل دورانت نویسندۀ کتاب معروف «تاریخ‌تمدن» هستند که طی یازده جلد منتشر شده است، وی در جلد نخست این کتاب که «مشرق زمین، گاهواره تمدن» نام دارد، مطالب مهمی با دیدگاهی غالباً تحلیلی دربارۀ فرهنگ، تمدن، هنر، معماری و شاهان ایرانی نوشته است: این شرق‌شناس معروف در بخشی از کتاب خود دربارۀ پوشش زنان ایران باستان چنین می‌نویسد:«زنان طبقات بالای اجتماع جرات آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش‌دار از خانه بیرون بیایند و هرگز به آنان اجازه داده نمی‌شد که آشکارا با مردان رفت و آمد کنند و زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی را - ولو پدر یا برادرشان باشد - ببینند. در نقش‌هایی که از ایران باستان بر جای مانده است، هیچ صورت زنی دیده نمی‌شود و نامی از ایشان به نظر نمی‌رسد.» ---- «کنت گوبینو» در کتاب سه سال در ایران نیز معتقد است که حجاب شدید دوره ساسانی، در دوره اسلام در میان ایرانیان باقی ماند. او معتقد است که آنچه در ایران ساسانی بوده است تنها پوشیدگی زن نبوده است بلکه مخفی نگه‌داشتن زن بوده است. مدعی است که خودسری موبدان و شاهزادگان آن دوره به قدری بود که اگر کسی زن خوشگلی در خانه داشت نمی‌گذاشت کسی از وجودش آگاه گردد و حتی‌الامکان او را پنهان می‌کرد زیرا اگر معلوم می‌شد که چنین خانم خوشگلی در خانه‌اش هست دیگر مالک او و احیانا مالک جان خودش هم نبود. --- نگارش و انتشار مجموعه متون ادبی ، شعر ، ترانه با عنوان «من عاشق حجاب هستم» را تمام کردم ، و همچنین یک فیلمنامه سه اپیزودی«تعصب» را هم در حال آماده کردن برای ارائه دد بازار فیلمنامه دارم ، و البته دو طرح نمایشی هم دارم که هنوز خیلی کار دارد . < تعصب > سه داستان مجزا دارد، داستان اول قصه یکی از برترین ولی در عین حال گمنام ترین زنان تاریخ ایران (رابعه غزداری) است، او که با آن همه کمالات قربانی تعصب کورکورانه برادر خود شد، او که به گواه تاریخ سی مرد جنگی را حریف بود . به راحتی تسلیم این تعصب شد. داستان دوم در مورد جوانی است آذری که می خواهد به کربلا برود ، در بین راه در بازار کرکوک دختری را می بیند و دلباخته می شود و بعد متوجه می شود که دختر ایزدی است ولی با اینحال هیچ کار نمی تواند کند ، و قربانی یک عشق یک طرفه می شود، ولی ماجرا طوری است که تعصب خانوادگی و هم چنین عشق جوان به مکتب حسینی در لابلای قصه است که باید بخوانید . و قصه سوم را از یک قصه چینی و کره ای الهام گرفتم : داستان دختری است که بودایی است ولی به واسطه عشق به دین مسیحیت گرایش پیدا می کند ، و این گرایش باعث تغییر پوشش او می شود ، که موضوع تغییر مذهب را همه متوجه می شوند ، و همین موضوع باعث خشم معبد نشینان می شود و او را محاکمه و اعدام می کنند . مطالب مرتبط در رسانه ها منتشر می شود . در اینجا فقط اشاره ای کوتاه بود، برای اینکه همراهان گرانقدرم فکر نکنند غیرفعال هستیم، انشالله امور مرتبط با تحقیق و توسعه ادامه دارد. هر چند نوع پوشش ، دیدگاه افراد جامعه نسبت به همدیگر ، مذهب و فرهنگ هم در اکوسیستم توسعه نقش بسیاری دارند . . .

 

منبع : روزنوشتهای مشاور تحقیق و توسعه



تاريخ : جمعه 5 مرداد 1403 | 1:2 | نویسنده : دبیر یک |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.